4 Ocak 2012

düdüklüde pirinç pilavı nasıl pişer spordan sonra nasıl ağzıma düşer?

Arkadaşım esrayla 'dan aldığım tarifi denedim.Uzun zamandır tutturamadığım pilavlarıma hadi birde bu eklensin deyip yaptım.Anlaşıldığı üzere ümitsizdim.Önce bir çok tarif okudum ama ben kendimdekini uygulamaya karar verip kısa süredede yaptım.Önce pirinci kaynar suda bir süre beklettim  bu arada rahat tabağında sıcak sıcak dinlenen sadece pirinçler oldu ben evi toplayıp süpürmeye başladım rutin okul sonrası evsel işler:))aaaaa bir baktım spor salonuna gitme vaktine az kalmış hemen süzdüm iyice yıkadım pirinçleri.Düdüklü tencereyi ocağa koyup tereyağını eritip pirinci iyice kavurdum.Üzerine 1 'e 1,5 su,haşlanmış tavuk etlerini ve tuz ekleyip kapağı açıkken kaynamasını bekledim.İlk kaynama belirtisinde düdüklü tencerenin kapağını kapatıp düdüğünü açık bıraktım.Hani o buharın çıktığı tıslama sesini duyunca zaman tutup altını kıstım 10 dakika bekledim.10 dakika sonra ocağıda düdüğünüde kapatıp pilavın güzelce demlenmesini bekledim.Buharı tamamen çıkınca merakla açtım rahatlıkla söylemeliyim ki  artık pilavlarım düdüklüde pişirilecektir. Fotoğraflayamadım malum giyinip koşarcasına salona tam vaktinde yetiştim başka bir tarif  isterseniz görseli aldığım burayada bakabilir hangisini isterseniz onu deneyebilirsiniz...Bir itiraf: spordan sonra merak edip bir tabakcık yemişim! pişman mıymışım? değil mişim:))

2 yorum:

  1. Düdüklüde pilav kulağa hoş geliyor:)
    Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  2. teşekkürler ZEL hoşgeldin:))
    senden de çok tarif alınacak sanırım yapıp maceralarımı paylaşırım;)

    YanıtlaSil

Bu konuda sen neler düşünüyorsun?Eğer blogger değilsen ''anonim''şeçeneğini tıkla ne düşünüyorsan yaz lütfen..