Öğretmen çocuklara isteklerine göre
“tavuk” ve “yumurta içindeki civciv” rolleri verir. Tavuk olan çocukların yanına
yumurta içindeki civciv rolündeki çocuklar yerleştirilerek
anne ve yumurtaları şeklinde
gruplanır. Her tavuğun kaç yumurtası
olduğu sayılır.
Sonra öğretmen dramayı sözleri ile yönlendirir. “Burası anne tavuğun
folluğu (folluk kelimesinin anlamı açıklanır)”
açıklaması yapılır. “Henüz yumurtalarımızın içi boş. İçinde civciv oluşması için belli bir sıcaklık gerekli. Bu yüzden anne tavukların uzunca bir süre üzerlerine oturması gerekir. (Tavuklardan yumurtalarının üzerine oturarak yumurtlayan
tavuk gibi gıdaklama taklidi yapmaları istenir.) Ara sıra anne tavuk yumurtaların
üzerinden kalkarak çevrede gezinir. Fakat yumurtalar soğumadan tekrar üstlerine oturmak zorundadır. Nokta şeklindeki civciv gittikçe büyüyerek çevresindeki incecik kan damarları ile besleniyor. Gün geçtikçe üzerlerinde tüyler oluşuyor. Gözleri kapalı ve
hareketsiz şekilde bekliyorlar. Bir süre sonra
yavaş yavaş hareketlenmeye başlıyorlar. Gagaları oldukça sert bir hal aldı.
Minik civcivler sıkılmaya
başladılar. Çünkü kabuk onlara oldukça
küçük gelmeye başladı.
Gagalarını
yumurtanın kabuğuna vurarak bir kırma
denemesi yaparlar. “Tık tık tık.”
Aaaa evet. Kabuktan çıt sesi geldi, daha hızlı vurmalılar. “Çıt,çıt
çıt.” Evet bir ışık
göründü. Yavru civcivler kabuklarını kırarak çıkarlar. Üzerlerine yapışmış kabuk parçalarını kanatları ile silkelerler. “Cik cik cik,” diye ötmeye başlarlar. O sırada
anne tavuklar bahçede dolaşıyorlar. Civcivlerini görünce hemen
yanlarına gelip onlara sarsılıp
öperler.”
Etkinlik sonunda civciv olan çocuklara “Yumurtanın içinde kendinizi nasıl
hissettiniz? Bir ışık fark ettiğinizde neler hissettiniz?” Tavuk rolündeki çocuklara “Uzunca bir süre yumurtaların
üzerinde beklemek nasıl bir duygu? Civcivlerinizin
dünyaya geldiğini görünce neler hissettiniz?” soruları yöneltilerek duygu ve düşüncelerini
ifade etmelerine fırsat verilir.
Ardından civcivler ve tavuklar olarak iki grup oluşturulur. Öğretmen “Civcivler annelerini
görünce çok sevinmişler. Ve şarkı söylemeye başlamışlar.” diyerek bir civcivin başına dokunur. Başına dokunulan çocuk “Cik cik
cik!” diye ses çıkararak özgün melodi oluşturmaya çalışır. Ardından öğretmen “Tavuklar civcivleri görünce sonunda onlara kavuştukları için çok mutlu olmuşlar ve mutluluktan şarkı söylemeye başlamışlar” diyerek tek tek tavukların başına dokunur. Başına dokunulan tavuk rolündeki çocuk aynı şekilde “Gıd gıd gıdak!” sözleri eşliğinde melodili bir şarkı söyler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Bu konuda sen neler düşünüyorsun?Eğer blogger değilsen ''anonim''şeçeneğini tıkla ne düşünüyorsan yaz lütfen..