16 Ocak 2011

çok besleyici kuskuslu mercimekli salata ...

Hızımı alamadım böreğin yanına birde salata tarifi vereyim bari.Besleyici doyurucu ve kolay bir tarif daha ne olsun.1 paket kuskus makarna haşlar gibi kaynayan suya eklenip haşlanır süzülüp soğuk su üzerine dökülerek arada karıştırılarak soğumaya bırakılır.Haşlama suyuna ben bir kaç damla sıvıyağ eklemiştim yapışmasınlar diye siz istemezseniz koymayın.Başka bir tencerede 1 su bardağından biraz az yeşil mercimek haşlanır süzülür yine soğuk sudan geçirilip soğumaya bırakılır.Kırmızı biberler közlenir doğranır.Daha sonra evde ne kadar yeşillik varsa yıkanıp doğranır (ben maydanoz,dereotu,roka,ve yeşil biber doğradım)kornişon turşu küçük küçük kesilir ve tüm malzemeler geniş bir kapta harmanlanır.Mercimek haşlandığı için çabuk ezileceğinden en son eklenir ve nazik karıştırılır.limon,zeytinyağı ve tuzdan oluşan sosla soslanıp servis edilir.Ayrıca isteyenler için nar ekşisi sosunuda önerebilirim.Ben servis yaparken tercih edenlere bu sostan ekledim.Yorumlar güzeldi denemek için bir bahane yaratın derim....

Salatanın asıl hali değil bu fotoğraflamak geç aklıma gelince biraz düzenlendi bu kadar oldu:)))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Bu konuda sen neler düşünüyorsun?Eğer blogger değilsen ''anonim''şeçeneğini tıkla ne düşünüyorsan yaz lütfen..